Nieuw jaar, nieuwe website: onze websiteresoluties voor 2018

Ron Geertsma
Ron Geertsma - Leestijd: 4 min.
Nieuwe website

De jaarwisseling is geweest. De goede voornemens zijn uitgesproken, fitnessabonnementen afgesloten en zelfs de 'blue monday' is alweer achter de rug. Het is tijd om weer aan het werk te gaan. 

Elk jaar ben ik weer enthousiast als het 1 januari is. Het zou niets moeten uitmaken, maar toch voelt het weer als een verse start. Een nieuwe ronde met nieuwe kansen. 

Dit jaar trappen wij af met een nieuwe website voor onszelf. De vorige is nog geen half jaar oud, maar in onze ogen is hij aan vervanging toe.

Om heel eerlijk te zijn, hebben we altijd het gevoel gehad dat er iets niet klopte aan de vorige website. Hij representeerde niet goed waar wij voor staan.

Dit jaar doen we het anders.

Practice what you preach

Wij beginnen elk project met een roadmapsessie om een plan van aanpak te maken. Daarom hebben we dat in december vorig jaar ook voor onszelf gedaan.

Uit onze eigen roadmap komt naar voren dat de website niet het eerste contactmoment met de bezoekers is. We begrijpen dat onze bezoekers meestal via referentie op de website terecht komen. De website wordt vooral gebruikt om bevestiging te vinden over wie wij zijn en wat we kunnen.

Het gaat dus om ons leren kennen, referenties vinden en vertrouwen winnen. Op basis daarvan hebben we de website ingericht.

De richting voor 2018

We doen het dit jaar anders. Hieronder vind je de nieuwe richting van onze website voor 2018.

Persoonlijker

We zijn een tweemanszaak. Dat komt er op neer dat Upside het gemiddelde van Sander en mij is. Daarom vinden we dat je ons eerst echt mag leren kennen.

Meer foto's

Door meer foto’s te gebruiken leer je ons beter kennen en zie je ook wat wij doen. Nu heb je tenminste een beeld bij onze roadmapsessies.

Meer video

HTML-5-video draait steeds soepeler op websites. In het begin waren we er voorzichtig mee, maar nu hebben we het vertrouwen dat een deel van de afbeeldingen voor video’s kunnen vervangen.

Uitgebreider portfolio

We willen je meenemen in de keuzes die we hebben gemaakt en wat wij bijzonder vinden aan de klant en het project. We steken meer tijd in onze portfolio-items. 

Een simpeler aanbod

We doen roadmaps, vierweekse websiteproducties en optioneel maandelijkse marketing voor een vaste prijs. Onze diensten zijn voorspelbaar en transparant waardoor ook de uitkomst niet meer onzeker is. Je weet wat je kunt verwachten.

Blog

We hebben zoveel ideeën, we vergeten ze alleen op te schrijven. Dit jaar doen we dat anders. Sander gaat je een kijkje geven in de technische kant van websites. Waarom wij bepaalde keuzes hebben genomen qua techniek. En welke keuzes jij het beste kan maken.

Ik zal schrijven over online strategie. Bijvoorbeeld over welke rol een website binnen een bedrijf kan spelen. Hoe een website voor meer omzet kan zorgen (en dan heb ik het niet over webshops). Maar ook hoe een website kosten kan besparen. 

Tot slot

We hopen dat je net zou enthousiast bent over versie 2 van onze website als wij zijn. Wil je er iets over kwijt stuur me dan een mailtje naar ron@theupside.nl.

Zoals beloofd gaan we actiever onze kennis delen via deze blog. Wil je hiervan profiteren, kan je je hieronder inschrijven. Dan geven we je een seintje als er nieuws is.

Laten we er een mooi jaar van maken.

Ron Geertsma

Interessant artikel?

Deel het via social

Insider worden?

Ben jij die ambitieuze ondernemer die het maximale uit online wilt halen? Word een insider en ontvang elke maand inside information in je digitale brievenbus.